Na https://seo4.net/pozycjonowanie-stron/ dowiesz się, komu zlecić pozycjonowanie w wyszukiwarkach.
Znamy 3 główne strategie pozycjonowania:
– pozycjonowanie okresowe,
– pozycjonowanie Long Tail, a więc na tzw. długi ogon,
– pozycjonowanie lokalne.
Pozycjonowanie okresowe
Pozycjonowanie okresowe pełni specjalną rolę przed okazjonalnymi albo cyklicznymi wydarzeniami, takimi jak koncert znanego zespołu, Dzień Ojca czy Tłusty Czwartek. Ten rodzaj pozycjonowania jest bardzo skuteczny, jeśli popularna w danym okresie fraza zostanie znaleziona i wykorzystana z odpowiednim wyprzedzeniem. Na ogół pozycjonowanie okresowe stosowane jest w sektorze gastronomii i turystyki. W większości wypadków należy zainicjować je na 8-10 tygodni przed ważnym wydarzeniem, żeby wyszukiwarka Google zdążyła zaindeksować nową albo zmodyfikowaną treść witryny internetowej.
Pozycjonowanie na tzw. długi ogon (Long Tail)
Inny rodzaj pozycjonowania to dobre i przetestowane wyjście dla osób dysponujących niewielkim budżetem na reklamę. Dzięki odpowiedniemu dobraniu słów kluczowych, nie tylko będzie można wejść w niszę powiązaną z wybraną branżą, ale też stawki za reklamę w Google Adwords mocno się zredukują. Pozycjonowanie na długi ogon to również dużo mniejsza konkurencja. Kluczowe jest też to, że coraz popularniejsza jest tendencja do wpisywania specyficznych zapytań w wyszukiwarkach.
Przykłady pozycjonowania Long Tail:
– golarka Eldom MT500 szara,
– smartfon Huawei P20 biały,
– buty Adidas V racer czarne sklep online.
Pozycjonowanie na długi ogon jest niesłychanie ważne szczególnie dla sklepów działających w sieci. Za pomocą tego rodzaju fraz, sklepy mające w swojej ofercie nader szeroki asortyment produktów mogą efektywniej piąć się na pożądane pozycje w wynikach wyszukiwania.
Pozycjonowanie Lokalne
W tym pozycjonowaniu istotne jest połączenie słowa kluczowego z nazwą wybranej lokalizacji.
W pozycjonowaniu lokalnym można uwzględnić przede wszystkim:
– kraj (np. “hotele Polska”)
– miejscowość (“restauracja Kraków”)
– dzielnicę (“sklep RTV Bałuty”)
Pozycjonowanie lokalne świetnie zda egzamin w działaniach dla firm lokalnych, które kierują swoje produkty tylko do osób zamieszkujących w tym samym regionie. Taka strategia pozycjonowania jest wykorzystywana także wtedy, gdy firma ma niewielki budżet na promocję i nie ma możliwości konkurować na frazy bez dopasowania miejscowego, przykładowo zamiast “sklep rowerowy”, to “sklep rowerowy Kraków”.
Nasze dane:
SEO4.net Pozycjonowanie i Optymalizacja
ul. Grzegórzecka 78/8
31-559 Kraków
Tel.: 12 384 83 00
Mob.: + 48 600 21 20 61
E-mail:
[email protected]