PBN czyli private blog network jako element szerszej strategii marketingowej

Szukasz aktualnej oferty private blog network? Idealnie trafiłeś! Wejdź na pbnmarket.pl.

Aby odbiorca odnalazł twój biznes musisz nie tylko mieć firmową stronę www, lecz także zadbać o jej pojawianie się na pierwszej stronie wyników wyszukiwania. Do tego ważna jest treść strony i to czy systematycznie dodawane są do niej nowe rzetelne i przydatne dla odbiorcy artykuły. Jednak nie wolno również lekceważyć tzw. link buildingu, innymi słowy zdobywania linków prowadzących do strony. Jedną ze strategii link buildingu jest stosowanie PBN – prywatnej sieci serwisów.

Private blog network, czyli kto stosuje PBNy?

PBNy są prywatne, gdyż są tworzone a potem nadzorowane przez jeden podmiot (zazwyczaj przez dużą agencję marketingową albo agencję SEO), który dba o jakość udostępnianych tam tekstów. PBNy są na ogół stosowane jako jeden z elementów wieloskładnikowej strategii reklamowej, co jest bardzo ważne, gdyż najlepsze efekty ich zastosowania daje się zauważyć w odniesieniu do stron, które zostały uprzednio należycie zoptymalizowane pod kątem technicznym oraz contentu. Prywatne sieci portali nie tylko umożliwiają utworzenie pokaźnej liczby linków przychodzących do strony, ale także na ich zróżnicowanie, co jest pozytywnie postrzegane przez algorytmy wyszukiwarek. Wadą PBNów jest to, że ich wykonanie wymaga znacznych nakładów finansowych, a potem trzeba przeznaczać wiele czasu na zachowanie ich w dobrej jakości.

Jak korzystać z PBN? Polecamy wizytówki NAP i publikacje z canonicalem

Prywatne sieci blogów znakomicie spełnią swoje zadanie w pozycjonowaniu lokalnym, ponieważ można na nich zamieszczać tematyczne artykuły sponsorowane będące wizytówką NAP. Co to NAP? To w zasadzie każde miejsce online, gdzie przedstawione są kluczowe informacje telekontaktowe firmy – jej telefon bądź adres e-mail, pełna nazwa i adres. Przykładowo, NAP-em jest wizytówka GMF, ale jest nim również profil w mediach społecznościowych, profil w ogólnodostępnym katalogu firm czy artykuł, pod którym podano firmowe informacje kontaktowe.

Inny interesujący sposób na wykorzystanie potencjału PBNów to artykuły z linkiem kanonicznym. To powtórna publikacja wartościowych artykułów z dodaniem odnośnika do oryginalnego tekstu oznaczonego tagiem “rel=canonical”. W tej sytuacji algorytmy wyszukiwarek przeważnie oceniają wyżej wartość oryginalnego artykułu, ponieważ odnajdywanie linków do niego na różnych witrynach w sieci postrzegają jako sygnał, że pod wymienionym adresem kanonicznym opublikowane są przydatne, godne uwagi informacje. Artykuły z canonicalem są najefektywniejsze przy tekstach z sektora YMYL (Your Money Your Life), gdzie liczy się pozyskanie wysokiego autorytetu, innymi słowy tych związanych zwłaszcza z prawem, aktualnymi informacjami medycyną czy finansami.

PBN Market Skuteczny linkbuilding SEO

Top