Usługi SEO – wybieraj doświadczone agencje

Co powinieneś wiedzieć o firmie SEO?

Firmy oraz administratorzy portali internetowych, którzy pragną, by wyświetlać się na najlepszych pozycjach w wynikach wyszukiwania, są w stanie to osiągnąć na przynajmniej 3 sposoby. Pierwszy – najbardziej wadliwy – to podejmowanie działań samodzielnie. Nie posiadając doświadczenia w zakresie SEO i nie śledząc codziennie informacji o zmianach w algorytmie Google, ciężko postępować poprawnie i – kluczowe – skutecznie. Kolejne podejście to zatrudnienie na etat specjalisty od SEO, jednak nie każde przedsiębiorstwo może sobie na to pozwolić ze względu na budżet. Trzecie wyjście to nawiązanie współpracy z agencją SEO. Wydatki wygospodarowane na zadania agencji SEO można dostosować do możliwości finansowych zlecającego. Zaletą kooperacji z agencją SEO jest to, że oprócz speców od SEO w zatrudnione są tam również osoby od copywritingu, kodowania, grafiki czy kampanii Google Ads służące merytorycznym wsparciem w tych sferach.

Po czym rozpoznać doświadczoną agencję SEO

Polskich agencji SEO jest sporo. Na co zwrócić uwagę podczas doboru podmiotu, która poprawi naszą widoczność w SERP? Warto wybrać agencję, która istnieje na rynku od kilkunastu lat. Liczba firm SEO, a również tych kreatywnych i reklamowych, co roku rośnie, co nie zawsze idzie w parze z jakością usług. Wybierając agencję, która działa od minimum dekady, można mieć pewność, iż ma ona duże doświadczenie i może bez trudu zaprezentować interesujące portfolio swoich uprzednich klientów. Agencje SEO na ogół na swoich stronach dodają sekcję „Case study”. Zanim zatwierdzi się umowę trzeba przeczytać opisy takich przypadków, żeby wstępnie zobaczyć, jakich rezultatów można oczekiwać po agencji, jak również to z jakimi branżami pracowała oraz z jakimi przeszkodami się mierzyła. Dobra agencja SEO to taka, której praca jest transparentna: informuje o planach zadań na zbliżające się tygodnie, ale również dostarcza sprawozdanie z ukończonych działań i ich efekty.

Następny nie do przecenienia aspekt to spersonalizowana oferta i dopasowanie strategii działań do potrzeb działalności prowadzonej przez klienta agencji. Jeśli agencja SEO na chęć współpracy odpowiada w ciągu kwadransa, a oferta sprawia wrażenie gotowego szablonu, należy traktować to jak znak ostrzegawczy. Po wysłaniu zapytania przedstawiciel profesjonalnej agencji SEO kontaktuje się z zainteresowanym klientem, żeby poprosić o kolejne informacje o firmie, nieodzowne do opracowania dla niej indywidualnej oferty. Chodzi o dane, których nie da się wyszperać samodzielnie w internecie, jak np. informacja o prowadzonych dotąd pracach SEO i o najistotniejszych dla klienta artykułach lub usługach, które pragnie wypromować.

Co o firmie SEO świadczy system rozliczenia jaki oferuje?

Z nieufnością warto potraktować agencje SEO, które proponują współpracę z rozliczeniem się za wypracowany rezultat. W takim modelu opłata odbywa się dopiero wówczas, gdy frazy kluczowe osiągną określone w umowie pozycje w wynikach wyszukiwania (przykładowo wejdą do pierwszej strony wyników albo do Top3). To nadal często napotykany sposób rozliczeń, jednak niesie ze sobą spore ryzyko – można bowiem uzyskać błyskawiczny efekt naruszając standardy ustalone przez Google. Nieustannie uaktualniany algorytm także nie ułatwia spełnienia obietnic składnych zleceniodawcy, dlatego rzetelna agencja SEO nigdy nie gwarantuje zdobycia konkretnych wyników. Co do opłaty za działania agencji SEO, to rzadko jest ona stała – zwykle w pierwszych tygodniach po zawarciu umowy konieczne jest zaangażowanie większego budżetu, aby wykonać drobiazgowy audyt SEO, a później wcielać w życie wszystkie przedstawione w nim prace. W kolejnym okresie współpracy, gdy strona klienta jest już zoptymalizowana, wydatki na prace są znacznie mniejsze.

Nasze dane:
SEO4.net Pozycjonowanie i Optymalizacja
ul. Grzegórzecka 78/8
31-559 Kraków

Tel.: 12 384 83 00
Mob.: + 48 600 21 20 61
E-mail: [email protected]

Top