Naturalne źródło witamin – sok z kiszonej kapusty i buraków

Szukasz soku z kapusty? Odwiedź tę stronę.

Produkty fermentowane po okresie odsunięcia na dalszy plan znowu powróciły do naszego menu. Do kapusty i ogórków dołączają także inne, dotychczas mniej popularne warzywa oraz owoce. Kiedy piszemy o leczniczych walorach żywności poddanej fermentacji nie sposób zapomnieć również o napojach takich jak kombucza, kefir czy rozmaitego typu soki i zakwasy z kwaszonych jarzyn. Przede wszystkim te ostatnie są warte zainteresowania – pozwalają prosto i błyskawicznie dostarczyć naszemu organizmowi składniki potrzebne dla jego właściwego działania.

Jakie witaminy kryje sok z kiszonej buraków i kapusty?

Sok z kiszonej kapusty to napój zawierający dużo substancji oddziałujących korzystnie na nasze samopoczucie. Kluczowym komponentem są bezsprzecznie bakterie kwasu mlekowego odpowiadające za fermentację. Sok z kapusty, buraków czy inny kwaszonek to też wspaniałe źródło witamin. Warte uwagi jest przede wszystkim duże stężenie kwasu askorbinowego, czyli witaminy C – już filiżanka tego napoju ma jej więcej niż pomidor. Soki z kiszonek powinno się też pić z uwagi na zawartość witamin z grupy B, witaminy K i E oraz duże stężenie soli mineralnych.

Sok z kapusty kiszonej – czemu powinno się go pić?

Sok z kiszonych buraków, ogórków i kapusty, ze względu na obecność bakterii fermentacji mlekowej pożytecznie wpływa na pracę jelit oraz naszą odporność. Dodatkowo liczne witaminy usprawniają działalność układu nerwowego, zmniejszają symptomy depresji, cukrzycy i szkorbutu, jak również pomagają poradzić sobie ze zmęczeniem psychicznym i fizycznym. Po kwaszonki powinny ponadto sięgnąć ludzie zmagający się ze schorzeniami układu pokarmowego, jak przykładowo wrzody żołądka czy niestrawność. Działają one również osłonowo w czasie leczenia antybiotykami i pobudzają apetyt.

Nasze dane:
"ARTMAN" spółka z ograniczoną odpowiedzialnością
Niedomicka 47
33-132 Niedomice

Mob.: +48 669-997-776
E-mail: [email protected]

Top